بلاخره انتظار پایان یافت و نجیب تون رزاق پسر همان کسیکه پیش از ماهاتیر نخست وزیر بود به کاخ نخست وزیری راه یافت تا پس از 5 ماه حکوت در پرده به طور واقعی زمام عمور را در مالزی در دست بگیرد.

اما چرا بداوی نه:

مالزیایی ها قبلا بداوی را خیلی دوست داشتند و میگفتند که اون به معنای واقعی سیاست مداری پاک است. بداوی لیسانس علوم اسلامی از دانشگاه مالایا دارد. او مذهبی است اما نه از مدل متعصبش. اما یک نکته خاص در مورد بداوی وجود دارد- او خونش با خون چینی ها آمیخته است و دورگه چینی- مالی به حساب می آید.

در دیداری که سال پیش با خانواده بداوی داشتم آنها را بسیار ساده و دوست داشتنی دیدم. بسیار متفاوت با حتی مدیران رده آخر ایرانی که اگر توصیه ای نباشد من را حتی به اتاقشان هم راه نمیدهند.

اما چرا بداوی کنار گذاشته شد:

بداوی وارد بازی بزرگان شد. در حالی که نمیدانست باید هوای آنها را داشته باشد.

همه این بازی ها از زمانی شروع شد که قرارداد پل سنگاپور را ملغی کرد.

ماهاتیر از بداوی به شدت انتقاد کرد و...

بعد جریان آن انتخایات پیش آمد و چینی ها هم نشان دادند که وعده های قشنگ انور را بیشتر دوست دارند.

حالا نکته جالب اینجاست که اختلافی هم بین انور و نجیب نیست.!!!

و خلاصه بداوی تیز جای خود را به نجیب داد.