قانون دوم ترمو دینامیک، اصل بقای انرژی و ماده و کلا کل فیزیک و علم توسط نوابغ ایرانی‌ نقض شد.یه موتو

قانون دوم ترمو دینامیک، اصل بقای انرژی و ماده و کلا کل فیزیک و علم توسط نوابغ ایرانی‌ نقض شد.یه موتوری که خود به خود انرژی تولید می‌کنه. حتما بخوانید و با صدای بلند بخندید.

 مدتی پیش یکی از دانشجوهام هم یه همچین سوالی  پرسید، گفتش خوب ما یه موتور راه میندازم بعد با گیر بوکس صورتش رو میبریم بالا، بعد به یه ژنراتور وصلش میکنیم خوب این قدرتش بالاتر از موتور میشه. 1۰ دقیقه طول کشید که بارش قضیه رو توضیح بدم و مفهوم گشتاور رو تو ذهنش جا بندازم. هیچ وقت فکر نمیکردم ایده ساده اندیشانه دانشجوی من رو کسی به اسم اخترا ثبت کنه آنهم توی ایران

خبرگزاري فارس: يك مخترع جوان چهار‌محال و بختياري موتور الكتريكي را اختراع كرده است كه ضمن تأمين نياز خود، قابليت تأمين چند دستگاه ديگر را نيز به صورت همزمان دارد.

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8902310424

کمربندها را ببندید

مسافرین محترم خوش آمدید! قبل از هر چیز از بسته بودن کمربندهای ایمنیتان مطمین شوید. بر اساس پیشبینی های هواشناسی امروز ممکن است باران شدیدی را در راه اوکلاند داشته باشیم و درجه هوا تا ۹ درجه پایین بیاید. ممکن است در راه مشکلاتی داشته باشیم و کمی دیرتر به مقصد برسیم که پیشاپیش از شما عذرخواهی میکنم.

دمای کابین همکنون ۲۱ درجه است. دستشویی در وسط راهرو برای رفاه حال شما تعبیه شده. لطفا هر به هر چیزی نیاز داشتید به ما اطلاع دهید. در نیم ساعت اول سفرمان به قطعاتی از موسیقی اصیل نیوزیلند گوش خواهید داد. و بعد از رسیدن به گردنه های کوه یک فیلم کلاسی نیوزیلندی را براتان پخش خواهیم نمود. طول این فیلم سه ساعت است و نسبتا قدیمی می باشد اما ۹۰ درصد کسانی که فیلم را دیده اند زا اون خوششون اومده. در ین فیلم می تونید تعدادی از جاذبه های توریستی نیوزیلند رو ببینید و با آداب و رسوم ماوری ها در انتخاب رییس قبیله بیشتر اشنا شوید.

خیلی مودب به نطر میاد. فکر کنم اشتباه کردید. این نه هواپیماست نه اتوبوس توریستی. این فقط یه اتوبوس بین شهریه که حدود ۴ ساعت مهمونش بودم.

حتما فکر می کنید تشریفاتی بوده. به هیچ وجه! فقط ۱۷ دلار کرایشه و تازه بنده خدا ۱۵ تا مسافر بیشتر نداشت و کمک راننده ای هم نداشت.

توی راه یک تصادفی پیش اومد. راننده فورا با پلیس تماس گرفت و گفت: همراهان عزیز! همونطور که دیدید کامیون با ۲ تا شخصی تصادف کرده بود و خوشبختانه هیچ کس در این ماجرا کشته نشد.

و با رسیدن به اوکلاند گفت:

تا ۱۰ دقیقه دیگه وارد ترمینال میشم. خوشبختانه دقیقا به موقع رسیدیم. اوکلاند شهر قشنگیه اما همکنون دمای هوا ۸ درجه است پس بهتره پالتوهاتون رو بپوشید. مراکز خرید دورو بر خیابان کوین استریت هستند و اگر هم به دنبال جاهای توریستی می گردید سری به اسکای سیتی بزنید. ظمنا می تونید از اون بالا سقوط آزاد داشته باشید که خیلی کیف میده. برای دوستانی که دنبال میهمان خانه های  اتاق مسترکمی گردند می تونن برن خیابانهای کوین ولسلی و ... و اونا رو پیدا کنند. موفق وپیروز باشید و امیدوارم سفر خوبی با ما داشته باشید.

از ماشینش پیاده شدم و واقعا بگم کلی حال کردم. یه فرد مخترم که کمی هم اهل صحبت باشه و با شخصیت چقدر سفر رو دلپذیر می کنه. مفت مفت هم هست. چقدر با کمی احترام می شه زندگی رو دلپذیر کرد و خوش گذراند و این خوشی رو به بقیه داد. این بنده خدا خودش هم توی قسط خونش مونده و روزی ۱۰ ساعت کار می کنه اما به خاطر کارکردنش به مشتریهاش توهین نمی کنه. دم از نا امیدی نمی زنه. بلکه با تمام وجود از کارش لذت می بره

با فیلمهای افسرده ایرانی چه کنیم

برای چندمین بار تکرار شد. با کلی تلاش و صرف هزینه فیلمهای یک فیلم ایرانی را به دست اوردیم. مردشور کارگردان و داستان نویس و نویسنده اش را ببرد که جز به مرده و شب سرد و افسردگی و بی ژولی فکر نمی کند. فیلم از نیمه گذشت که به همسرم گفتم خاموشش کن. گفت چرا؟ گفتم این ابله با این ذهن بیمارش می خواد ما را بیمار و افسرده کنه. اگه ما هم فیلمش رو ببینیم مثل خودش تاریک بین و تاریک اندیش می شیم.

من اراده اش را دارم که فیلم افسردگی و زهرماری را قطع کنم. اما بقیه چه. اصلا چرا باید کسی اجازه داشته باشد چنین مزخرفاتی را تولید کند. نمایش فیلم پورن در تمام دنیا برای بچه های زیر ۱۸ سال ممنوع است و فیلمسازان مسولیت داند آنرا در دسترس کودکان نگذارند و با آرم مثبت ۱۸ نمایش دهند. اما عجیب اینجاست که برای فیلمهای مزخرفی که تاثیرش ۱۰۰۰ برابر مضرتر است و کودک و بزرگ نمی شناسد آزاد است و تازه مردم که داستانش را نمی دانند برایش پول بدهند.

پیشنهاد من  گذاشتن علامت "مایوس کننده" و یا "پوچ گرا" بر روی این فیلمهاست تا مردم از تماشای آنها خودداری کنند.

ناممکن کاملا ممکن است!

در جاهای بسیاری نوشته های زیادی را دیدم که میگفتند:

  • ناممکنُ ناممکن است.
  • مرز تو ذهن توست. هر چه که بخواهی انجام دهی می توانی
  • استعداد فقط یک واژه است. انجام هر کاری با تلاش و کوشش ممکن است.
  • انسان هر آنچه بخواهد انجام می دهد.
  • روایایت فردای توست
  • قدرت انسان در تسخیر دنیاست
  • و....

خوب ظاهرا همه از این صحبتهای قشنگ شنیدند و خیلی ها هم فکر می کنند که هر چیز قشنگ درست است. اما به دیدگاه من این مدل نگاه فقط عاشقانه است و واقعیت چیز دیگری است.

برای پسری که از دوپا فلج است هیچ راه حلی وجود ندارد که قهرمان دو میدانی جهان شود. برای کسی هم که ذهنی معمولی دارد هیچ راهی در رسیدن به درجه افرادی چون انیشتن نیست. اما یک فرد فلج باهوش ممکن است انیشتن شود. از طرفی عمر انسان به قول شادروان شاملو بیشرمانه کوتاه است و فرصت نامحدود برای هیچ کس مهیا نیست ولی فرصت موفقیت برای همه مهیاست.

چنانچه استعداد ریاضی ندارید ممکن است لیسانس ریاضی را هم به سختی بگیرید اما که می داند شاید اگر همان زمان را صرف حقوق می کردید بزرگترین وکیل تاریخ می شدید( فقط شاید)

استعداد هم به معنی آمادگی دهنی محیط و همه شرایط است. به نظر من انسان موفق کسی نیست که در جهت نادرست جان میکند و خرده موفقیتی به دست می آورد. انسان موفق کسی است که در جهت باد حرکت میکند و اقیانوسها را می پیماید. اگر استعداتان شرایط حانوادگیتان و علاقه تان و درونتان شما را به سمت خاصی می خواند شاید باید به همان سمت بروید.

مرزهای مشخصی هم زندگی ما را محدود می کنند. اگر امروز قصد کرده اید در ۱۰ سال آینده  ۱۰ ملیون دلار جمع کنید. با دقت ببینید آیا برنامه مشخصی برای به دست آوردن این ۱۰ ملیون دارید و آیا این برنامه ریزی منطقی است. شاید لازم باشد هدفتان را یک ملیون کنید وتا وقتی به دست آوردید لذت موفقیت را بچشید نه شکست به دست نیاوردن ۹ ملیون دلار دیگر.