ناممکن کاملا ممکن است!
- ناممکنُ ناممکن است.
- مرز تو ذهن توست. هر چه که بخواهی انجام دهی می توانی
- استعداد فقط یک واژه است. انجام هر کاری با تلاش و کوشش ممکن است.
- انسان هر آنچه بخواهد انجام می دهد.
- روایایت فردای توست
- قدرت انسان در تسخیر دنیاست
- و....
خوب ظاهرا همه از این صحبتهای قشنگ شنیدند و خیلی ها هم فکر می کنند که هر چیز قشنگ درست است. اما به دیدگاه من این مدل نگاه فقط عاشقانه است و واقعیت چیز دیگری است.
برای پسری که از دوپا فلج است هیچ راه حلی وجود ندارد که قهرمان دو میدانی جهان شود. برای کسی هم که ذهنی معمولی دارد هیچ راهی در رسیدن به درجه افرادی چون انیشتن نیست. اما یک فرد فلج باهوش ممکن است انیشتن شود. از طرفی عمر انسان به قول شادروان شاملو بیشرمانه کوتاه است و فرصت نامحدود برای هیچ کس مهیا نیست ولی فرصت موفقیت برای همه مهیاست.
چنانچه استعداد ریاضی ندارید ممکن است لیسانس ریاضی را هم به سختی بگیرید اما که می داند شاید اگر همان زمان را صرف حقوق می کردید بزرگترین وکیل تاریخ می شدید( فقط شاید)
استعداد هم به معنی آمادگی دهنی محیط و همه شرایط است. به نظر من انسان موفق کسی نیست که در جهت نادرست جان میکند و خرده موفقیتی به دست می آورد. انسان موفق کسی است که در جهت باد حرکت میکند و اقیانوسها را می پیماید. اگر استعداتان شرایط حانوادگیتان و علاقه تان و درونتان شما را به سمت خاصی می خواند شاید باید به همان سمت بروید.
مرزهای مشخصی هم زندگی ما را محدود می کنند. اگر امروز قصد کرده اید در ۱۰ سال آینده ۱۰ ملیون دلار جمع کنید. با دقت ببینید آیا برنامه مشخصی برای به دست آوردن این ۱۰ ملیون دارید و آیا این برنامه ریزی منطقی است. شاید لازم باشد هدفتان را یک ملیون کنید وتا وقتی به دست آوردید لذت موفقیت را بچشید نه شکست به دست نیاوردن ۹ ملیون دلار دیگر.