گوگل و فیسبوک توسعه خدمات و کاهش کیفیت
از مدتی پیش گوگل به عنوان بهترین سرویس ایمیل جستجو وبلاگ و حتی مرورگر شناخته می شد به گونه ای که پیشبینی های افراطی از خارج شدن کامل ماکروسافت از صحنه با ورود سیستم عامل رایگان گوگل کروم می داد. اما در عمل این توسعه فناوری با کاهش محسوس کیفیت مواجه شد:
- از مدتها پیش از جی میل و جی میل افلاین استفاده می کردم. اما اخیرا حتی برای فرستادن یک فایل ساده هم به مشکل بر می خورم و عبارت نا خوشایند Still Working به طور مرتب به چشم می خورد. لذا مدتی است دوباره به ایمیل قدیمی yahoo برگشته ام و تمام سرویس های افلاین را متوقف کرده ام.
- سرویس اطلاع رسانی درباره وضع هوای گوگل همکنون هوای اکلاند را ۱۰ درجه سانتیگراد نشان می دهد در حالی که در واقع هوا ۲۱ درجه است. پس دیگر اعتمادی به آن نیست.
- سرویس بلاگر به طرز مشکوکی با مشکل مواجه شده است. دیگر برای هیچ پستی نمی توانم از عنوان مطلب استفاده کنم.
- گوگل کروم بسیار ضعیف و کند شده است. از دیروز دوباره به سراغ فایر فاکس رفتم.
- با وجود در خواستهای زیاد جی میل همچنان امکان دسته بندی مستقل پیامها تنها بر اساس زمان و نه بر اساس موضوع را فراهم نکرده است
- جی تالک دیگر خوب کار نمی کند. ویرایش Lab دیگر کار نمی کند.
- سرویس ترجمه گوگل به شدت معیوب است و ظاهرا هیچ نظراتی بر آن نمی شود. با وجودی که اخیرا تبدیل فینگلیش به فارسی را نیز انجام می دهد اما بعد از دو ماه از دستکاری دوستان هم وطن همچنان ترجمه کلمه cool را دانلود می داند. از ترجمه هایش هم معمولا هیچ مفهومی به دست نمی آید.
- از طرفی سیستم عامل گوگل کروم هم بیشتر به درد کاربران بسیار معمولی می خورد. فقط فیلم و آهنگ و چت و کمی هم آفیس. خوب dell قبلا هم مدیا سنتر را به خریدارانش عرضه کرده بود.
- اسکایپ به شدت کیفیتش کاهش پیدا کرده
- فعلا youtube, google documents, google books , google reader, کارشان را درست انجام می دهند که امیدوارم آنها هم با طمع ورزی گوگل به قهقرا کشیده نشوند.
اخیرا فیسبوک هم دست به حماقت زده است و حریم شخصی کاربران را به شدت با خطر مواجه کرده است. در همین چند روز پیش دوستان بسیار زیادی را دیدم که بیشتر عکس ها و اطلاعاتشان را حذف کردند. خوب شاید فکر می کنند که ۳۵۰ ملیون کاربر زیاد است و عده ای را باید بیرون کرد.
+ نوشته شده در دوشنبه بیست و سوم آذر ۱۳۸۸ ساعت 10:42 توسط علیرضا
|