در آستانه کریسمس، برخورد لنج حامل ایرانیان به سخره های جزیره کریسمس استرالیا حادثه آفذید و متاسفانه تعدادی ریادی از هموطنانمان هم زندگیشان را از دست دادند. بازهم داستان همیشگی و مهاجرت زورکی هموطنان به استرالیا. این هموطنان برای رسیدن به استرالیا حداقل ۲۰ ملیون تومان به قاچاقچی ها داده اند و زمانی هم که تازه به استرالیا می رسند می بایست سالهای سال منتظر تشکیل پرونده و دادگاه باشند. صد جور دروغ بگویند نقش بازی کنند. خودشان را سیاسی، مسیحی . یا همجنسگرا معرفی کنند و در نهایت هم اگر بتوانند  پناهنده شوند تازه باید با هزار بدبختی کاری در رستوران و یا تمیزکاری پیدا کنند و گذران زندگی کنند و برای همیشه قید دیدار مملکتشان را بزنند. چون بدون دردسر رفتنشان هم اثبات کننده دروغ گو بودنشان است.

این در حالی است که بیست ملیون تومان برای هر فرد پول کمی نیست. برای یک خوانواده سه نفره می شود ۶۰ ملیون تومان. این پول سرمایه خوبی برای  شروع یک کار و یا حتی مهاجرت قانونی است. هندی ها با درامدهای ۶۰-۷۰ هزار تومانی از عهده مهاجرت قانونی بر میآیند اما ظاهرا هموطنان ایران همیشه دنبال راه های میانبر می گردند.