بورسهای تحصیلی و کار دانشجویی در نیوزیلند
این مطلب در پاسخ به این کامنت نوشته شده است:
"من از دانشگاه آكلند واست مستر سياستگذاري عمومي پذيرش گرفتم داشتم دنبال اطلاعات مي گشتم خوردم به وبلاگت، يه 3 يا 4 ساعتيه كه دارم مطالبتو مي خونم . اطلاعات خيلي خوبي گذاشتي اولاً دمت گرم و دستت درد نكنه دوماً اگه حالشو داشتي در مورد بورس هاي تحصيلي يا كار دانشجويي اگه چيزي داري واسم ميل بزن."
بورسیه: انواع اقسام دارد. برای هر مورد بایت مستقیم رفت وبسایت دانشگاه مورد نظر و برای هر بورسیه ای درخواست داد. اما به طور کلی سه جور بورسیه وجود دارد:
بورسیه های مربوط به ریسرچ که کنترل کامل این بورسیه ها در دست اساتید راهنما است. اگر شما به دردشان بخورید و خودشان هم پول داشته باشند خوب نسیبتان می شود و گرنه که هیچ
بورسیه های مربوط به دانشگاه: معمولا در دست تحصیلات تکمیلی هستند. اگر از استادتان نامه خوبی بگیرید و معدلتان خوب باشد و کمی هم تحقیق داشته باشد امکانش را دارید.
بورسیه های کشوری: معمولا بر اساس روابط متقابل کشورها و یا برای دانشجوهای مناطق هحروم هستند.
---
کار دانشجویی: برای دانشجوهای دکتری و فوق لیسانس گاهی کارهایی مانند تدریس کلاسهای حل تمرین، تصحیح برگه ها و... وجود دارد. اما خیلی روی درامدش حساب نکنید
کار نیمه وقت: کارهایی مانند تدریس خصوصی، پیشخدمتی رستوران، فروشنده،میوه چینی، نظافت و.... برای دانشجویان موجود است. 20 ساعت ماکزیمم زمان کار است و کار سیاه بسیار غیر عملی است. رقابت برای گرفتن این کارها در مناطق دانشجوی مانند مرکز اوکلاند بسیار زیاد است. بر اساس تجربه شخصی 20 ساعت کار می تواند هزینه خورد و خوراک یک فرد مجرد را پوشش دهد.